Sarlós Gábor jelenleg a University of Worcester, korábban a University of Wolverhampton tanára, ezt megelőzően pedig az IBS Budapest óraadó tanára volt. Kutatási és oktatási tevékenysége az üzleti kommunikáció, a krízis kezelés, a vállalati felelősség, valamint valamint a fenntarthatóság és a kommunikáció területét fedi le. Gyakorló szakemberként, a Hungexpo PR igazgatói pozícióját követően, feleségével közösen 1993-ben alapította meg a PeppeR Kommunikációs Ügynökséget. Kommunikációs tanácsadóként működött közre többek között az egészségügy, telekommunikáció, számítástechnika, infrastruktúra fejlesztés, agrár- és élelmiszeripar, turizmus, logisztika és különböző Európai Uniós kommunikációs feladataiban. Ügynökségével az UNICEF javára pro bono alapon kezdeményezett és szervezett „Apró az aprókért” kampánnyal 2002-ben elnyerte a Nemzetközi PR Szövetség „Golden World” díját és a PR Ügynökségek Szakmai Kollégiuma első „Süveg-díját”.
Közgazdász diplomáját 1987-ben szerezte a Budapest Corvinus Egyetemen, szociológia doktori címét pedig az ELTE Szociológia Doktori Iskolájában szerezte 2015-ben. Disszertációját az atomenergia társadalmi – kommunikációs környezete témájában írta.
1992-93 és 1994-95 között a Magyar PR Szövetség alelnöke, 1997-ben az Autizmus alapítvány kuratórium tagja, majd 2011-12-ben az UNICEF Alapítvány Kuratórium elnöke volt.