Pécs, 2014. július 7. – Két évtizede nem volt akkora érdeklődés a Magyar PR Szövetség valamely rendezvénye iránt, mint az első nyári PR Akadémia megnyitóján Pécsett, a Pécsi Tudományegyetem Felnőttképzési és Emberi Erőforrás Fejlesztési Karán. Lakatos Zsófia, a MPRSz elnöke a kar nagy előadójában nyitotta meg az Akadémiát. A három napos rendezvényen 21 előadó – vezető magyar pr-szakemberek Magyarországról, az USA-ból és Angliából ismertetik és elemzik a Public Relations legújabb trendjeit, tapasztalatait és kutatási eredményeit.
PR Akadémiát 1995-ben rendeztek először Magyarországon: ez volt a kelet-európai országok szakembereit vendégül látó Central European Public Relations Academy (CEPRA). A Magyar PR Szövetség új elnöksége úgy döntött, hogy hagyományteremtő szándékkal újraindítja a PR Akadémiát, elsőként három téma köré csoportosítva az előadásokat. Ezek: a PR elmélete és gyakorlata; a közélet, a public relations és a média kapcsolata; valamint a modern energia modern kommunikációja.
Az Akadémia alkalmat ad arra is, hogy a szakma fiataljai (egyetemi-főiskolai hallgatók, már dolgozó juniorok) találkozhassanak a tapasztalt ügynökségi és vállalati vezetőkkel, az iránymutató gyakorlati és elméleti szakemberekkel. Ezt szervezett formában is megtehetik: ún. „rapid randi” keretében a pályakezdők megmutathatják tudásukat, ötletességüket és kreativitásukat az ügynökségi és vállalati vezetők előtt.
“A PR Akadémia sikere is azt bizonyítja, egyre többen ismerik fel, mennyire fontos a public relations és a kommunikációs szakemberek szerepe” – nyilatkozta Lakatos Zsófia, a Szövetség elnöke. – „Mi segítünk abban, hogy az emberek, csoportok, vállalatok, intézmények megértsék egymást, üzeneteik érthető módon jussanak el egymáshoz Ez a hozzáadott értékünk, amivel elősegítjük egymás megértését és a hatékony együttműködést. Bízom benne, hogy a 2014-es PR Akadémia hagyományt teremt és a szakmánk egyre ismertebb és elismertebb lesz itthon is.”
„Különösen büszke vagyok arra, hogy mi adhatunk otthont ennek a jelentős kezdeményezésnek” – mondta Dr. Nemeskéri Zsolt, a PTE FEEK dékánja. – „A karunkon már működik egy PR kutatóintézet, a Ferling PR ügynökséggel együttműködésben, így számunkra nagyon fontos, hogy a lehető legkorszerűbb módszereket mutassuk be az érdeklődőknek.”
A rendezvényt anyagilag is támogatja Pécs város Önkormányzata, a Pécs Holding Zrt., valamint a Coca Cola.
A PR Akadémia előadásainak szerkesztett anyaga 2014 őszén könyv formájában is megjelenik majd.